21 Ağustos 2013 Çarşamba

Lastiğim Patlayınca Yolda Kaldım

 Lastiğim Patlayınca Yolda Kaldım

Sevgili Günlük Merhaba :)

Bir süredir birşeyler karalayamadığımın farkındayım. Ama bana ne olur kızma sana olanları anlattığımda sende bana hak vereceksin :)

Biliyorsun 2 yıldır adsl kullanmıyorum dolayısı ile her zaman internete girmeye fırsatım olmuyor olduğunda da zaten ilk işlerimden birisi sana birşeyler yazıp sonra seni yalnız başına bırakmak oluyor :)

Neyse çok uzatmayalım. Bayramda abim ve amcam ile yapmayı düşündüğümüz Acarlar Langozu turunu maalesef gerçekleştiremeyince bugün biraz bisiklet turu yapayım istedim. Ancak birkaç gün önce bisikleti temizleyeyim derken çıkardığım suluk ve pompamı yerine takmayı unutmuşum :)

Eve dönerken yaklaşık 3 km kala arka lastiğimin şişman koca karıların göbeği gibi bir oraya bir buraya gittiğini hissedince lastiğin patladığını farketmem ile pompamı temizlikten sonra yerine takmamış olmam kafama dank etti. ( dank etmek tam olarak ne demek oluyor bilmiyorum :)

Allahtan olacak ki verilmiş sadakamız varmış diyebilirim lastiğimin patladığı yerde yolun hem sağında hemde solunda lastik tamircileri vardı.

Büyük bir lastik firması hemen yanımda idi ama açıkçası biraz çekindim gitmeye sanki işimi görmeyecek gibi hissettim belki de bana öyle gelmişti ama kendimi bildiğimiz yurdum insanı modunda olan küçücük bir barakadan çevirme tenha bir köşe de yerini alan lastikçi abiye yöneldim.

Açıkçası D-100 karayolundan karşıya geçmem gerekiyordu buraya ulaşmam için 2 bariyer ve 14 kg ağırlığındaki bisikleti bu sıcakta nasıl karşıya geçiririm düşüncesi sardı. Birkaç dakika dinlendikten sonra Haydi BİSMİLLAH deyip bir gayretle kendimi yolun ötesine attım. Yavaş yavaş dükkana yaklaştım baktım bir müşteri var. Ailece İstanbuldan Karabük istikametine gidiyorlarmış. Onlarında araçlarının lastiği patlayınca benim gibi oraya çekmişler.

Neyse çok uzatmadan lastikçi abiye gidip durumu izah ettim. Pompamın olmadığını benim tamir yapabileceğimi sadece havayı kullanıp kullanamayacağımı sordum. Valla yeğenim yapabiliyorsan kendin yap demesi bile yeterliydi benim için gerisini ben halledebilirdim. Zatem yama yapmak öyle ahım şahım da birşey değil sanki dünyayı fethediyoruz bendeki havalara bak hele :)

Şaka bir yana hemen lastiği söküp bir güzel zımpara ile temizledikten sonra yapıştırıcıyı sürüp biraz çekmesini bekledim. 5 dk kadar bekledikten sonra yamayı yapıştırıp lastiği son kontrolünden sonra iş hava basmaya geldi. Tekrardan kompresöre yaklaşıp lastiği bir güzel şişirdim yerine taktım. Artık uçuşa hazırdım. 

Tabi öyle cart diye bırakıp gitmek ayıp olur. Para almayacağını bildiğim halde usulden de olsa gidip abi borcumuz nedir diye sordum. Sağolsun birşey istemez kardeş dedi. Ben yine ısrar ettim abi havanı o kadar kullandık al şurdan diye parayı uzattım ama bozuk paramız yok boşver dedi. Kendisine teşekkür ederek oradan uzaklaşıp evime sağ salim döndüm.

Kıssadan hisse birşeyleri yaparken birşeyleri eksik bırakmayın. Benim gibi temizlik yaparken pompayı unutursanız her zaman lastikçi bulamayıp yola yaya devam etmek zorunda kalabilirsiniz.

Pompanız daim olsun :)

Hoşçakalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Günlük Yaz(ama)mak

Selamın Hello :) Bir hevesle açtığım gaza gelip sürekli birşeyler yazarım diye oluşturduğum günlüğüme gerekli önemi veremedigimi düşünüyo...